لوگو موشن چیست Logo Motion [انواع+مزایای لوگو موشن]

لوگو موشن چیست Logo Motion [انواع+مزایای لوگو موشن]
لوگو موشن (Motion Logo) چیست، که به آن لوگو اینترو هم گفته میشود، در واقع به حرکت درآوردن و یا انیمیت کردن (Animate) لوگو بهکمک نرمافزارهایی قدرتمند همچون پریمیر (Premiere)، افتر افکت (After Effect)، ایلوستریتور (illustrator) و … است. همانطور که پیشتر اشاره شدف لوگو میتواند شخصیت و داستان شکلگیری هر برند را برای مخاطبان بیان کند و یک تصویر بسیار تاثیرگذار برای برند شما در ذهن آنها بسازد. اما هرچه تکنولوژی پیشرفت میکند، دوران بسیاری از چیزها نیز به پایان خود میرسد. در مورد لوگوهایی که فقط برای چاپ طراحی میشوند نیز چنین مسئلهای صدق میکند
لوگو موشن توضیحی از کاربردی ترین انواع موشن گرافیک می باشد که از آن با هدف توضیح صحیح و دقیقی از یک مفهوم یا فرایند استفاده می گردد. در این نوع از موشن گرافیک که افکت های بسیار زیبا با طراحی جذاب و شگفت انگیز خلق می کند به راحتی می تواند توجهات مختلف را به سمت برند، محصول و یا خدمات کاربر جلب نماید. به جرات می توان گفت لوگو موشن در مقایسه با بسیاری شیوه های دیگر تبلیغاتی طراحی گرافیکی بسیار جذاب تری دارد و در واقع هرچقدر طراحی و ابزارهای به کار رفته در این زمینه حرفه ای تر و جالب تر باشد مخاطبان آن احساس مثبت تر و اعتماد بیشتری نسبت به تبلیغات مربوط به آن دارند. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اصول طراحی لوگو موشن چیست این بخش از مطلب ما را تا انتها مطالعه نمایید.
لوگو موشن چه ارتباطی با لوگو دارد؟
لوگو موشن به فایل تصویری کوتاهی میگویند که از ترکیب تصاویر لوگو یا آرم با صدا و نمادهای گرافیکی ایجاد میشود. به زبان ساده؛ یک ویدیوی کوتاه که آرم برندتان را به صورت متحرک نشان میدهد، لوگوموشن است. به لوگو موشن، لوگو اینترو و آرم استیشن هم گفته میشود. در واقع لوگوموشن به نوعی زیرمجموعه موشن گرافیک محسوب میشود.
برای اینکه یک برند بر مخاطبان خود تاثیر خوبی بگذارد، بهترین روش تبلیغاتی استفاده از لوگوموشن است. که هرچقدر یک لوگوموشن حرفهایتر و جذابتر باشد، در ذهن مخاطبان ماندگارتر خواهد بود و تبعا تبلیغات شما موثرتر خواهند بود. در صورت علامندی به یادگیری لوگو موشن می توانید سری به دوره آموزش لوگو موشن پروژه محور موشن کده بزنید.
انواع لوگو موشن کدامند؟
با توجه به نوع کسب و کارتان و همچنین سلیقهی خود میتوانید یک نوع لوگو موشن چیست خاص را انتخاب کنید. لوگوموشن میتواند در سایز، اندازه و فرمتهای مختلفی ساخته شود. لوگو موشن چندین نوع دارد، مثلا لوگو موشن فلت یا سه بعدی.
لوگو موشن فلت: این نوع لوگو موشن در یک فضای دو بعدی ساخته میشود و با افکتهای کارتونی، توانایی خود را در جذب مخاطب نشان میدهد.
لوگو موشن سه بعدی: ابتدا لوگو به یک المان سه بعدی تبدیل میشود و سپس حرکت دوربین و سایر اشکال سه بعدی به آن اضافه میشوند. در نتیجه یک لوگو موشن حرفهای و جذاب در اختیار برند قرار میگیرید.
لوگوموشن های آماده: با پیشرفت تکنولوژی صنعت لوگو موشن هم پیشرفت کرد. امروزه طرحهای آمادهای وجود دارد که صاحب برند، میتواند این طرحها را ببیند و هرکدام که مایل است را انتخاب کند و لوگوی برند خود را جایگذاری کند. استفاده از این لوگوموشنها خیلی کار را راحت و سریعتر کرده است.
لوگوموشن آماده: آخرین نوع از لوگوموشنها، لوگوموشنهای آماده هستند. این نوع لوگوموشنها، همانطور که از نام آنها نیز مشخص است، با استفاده از قالبهای آماده تهیه میشوند. اما افراد میتوانند با استفاده از یک سری نرمافزارهای پیشرفته، فضای آن را طبق میل خود سفارشی سازی کنند و یک لوگوموشن حرفهای و کاربردی برای خود طراحی کنند. این در حالی است که هزینه ساخت و طراحی لوگوموشنهای ساده خیلی مناسب است و کسب و کارهای کوچکی که سرمایه اندکی دارند نیز میتوانند هزینههای آنها را بپردازند.
پک پیشنهادی: آموزش موشن گرافیک با افتر افکت (حرفه ای+پروژه محور)
مزایای استفاده از لوگو موشن چیست؟
اهمیت و قدرت تیزرهای لوگوموشن در برندسازی و تبلیغات بر هیچ کس پوشیده نیست. به طور خلاصه می توان موارد زیر را مهم ترین دلایلی دانست که یک شخص و یا شرکت به دنبال یک لوگوموشن اختصاصی برای برند خود میرود. دلیل استفاده از لوگو موشن چیست؟
- دادن پرستیژ به کسب و کار و جلب کردن اعتماد مشتریان
- به وجد آوردن مخاطب به دلیل شکیل و جذاب بودن
- هزینه کمتر و بازدهی بیشتر نسبت به سایر روش های تبلیغاتی
- امکان افزودن تیزر به تمامی تبلیغات ویدیویی
- قابلیت استفاده بالا در پلتفرم های گوناگون
چرا از لوگو اینترو استفاده میشود؟
این موضوع که لوگو موشن چیست در تبلیغات و برند سازی بسیار قوی عمل میکند، بر هیچکس پوشیده نیست. در ادامه به شما خواهیم گفت که استفاده از لوگو موشن چه اهمیتی دارد و چرا شرکتها و کسب و کارهای مختلف در پی داشتن یک لوگو اینترو شخصی هستند.
-
کلاس کاری و پرستیژ کسب و کار
همه انسانها تمایل به همکاری با شرکتهای معتبر و یا خرید از کسب و کارهای حرفهای دارند. به بیانی دیگر، ممکن است اکثر مخاطبینتان از جزئیات کار و حرفه شما خبر نداشته باشند، اما از ترندهای روز آگاه هستند و انتظار دارند چیزی که دریافت میکنند، حرفهای و به روز باشد. طراحی لوگوموشن برای هر کسب و کاری سبب میشود تا آن برند در دید مخاطب خود حرفهای تر به نظر برسد و از این طریق به اعتبار آن افزوده خواهد شد.
-
شکل گیری اعتماد
همواره اولین برخورد، تاثیر زیادی بر شکلگیری دیدگاه مخاطب نسبت به برند دارد. باتوجه به اینکه لوگو اولین چیزی است که از یک برند نمایش داده میشود، نمیتوان از تاثیر شگرف آن بر اعتمادسازی و برانگیختن احساسات مخاطب صرفنظر کرد. با استفاده از یک لوگوموشن خاص میتوانید در اولین نگاه اعتماد مخاطب خود را جلب نمایید.
-
ماندگاری بیشتر برند در ذهن
از نظر کارشناسان، تصاویر متحرک و محتواهای ویدئویی نسبت به سایر محتواها در ذهن مخاطب ماندگارتر هستند. برخی از انیمیشنها تنها در ۱۰ ثانیه اجرا میشوند و همان مدت زمان کوتاه تاثیر بیشتری نسبت به یک تصویر ایستا دارد. اگر در کمپینهای برندسازی کسب و کارتان از لوگوموشن استفاده کنید، نه تنها توجه مخاطبین بیشتری به شما جلب میشود، بلکه برندتان در ذهن آنها ماندگارتر نیز خواهد شد. طبق نتایج به دست آمده، برندهایی که بر روی لوگوموشن خود سرمایهگذاری کردهاند، پس از به نمایش گذاشتن آن، تاثیرات چشمگیری را در رشد کسب و کارشان مشاهده کردهاند.
حتما بخوانید: مزایای داشتن لوگو موشن [+هزینه ساخت لوگو موشن]
از دیگر موارد استفاده از لوگو موشن اینترو
- کاهش هزینه و افزایش بازدهی نسبت به روشهای دیگر تبلیغاتی
- امکان استفاده از آن در انواع پلتفرم
- امکان استفاده در تبلیغات ویدیویی مربوط به همان کسب و کار
- معرفی حرفهای تر برند
لوگو موشن در چه زمینههایی کاربرد دارد؟
لوگوموشن ها از طریق عناصر گرافیکی تاثیر فوری و جلب توجه کننده ای روی مخاطب می گذارند و وجود آن ها در برندسازی و تبلیغات حیاتی و لازم می باشد. از لوگوموشن و لوگوهای متحرک می توان در انواع ویدئوها و تیزرهای تبلیغاتی و انواع موشن گرافیک ها استفاده کرد.
می توان با ترکیب لوگوموشن و آدرس، شماره تلفن و یا شعار شرکت آن را به یک ویدیو اینترو یا اوترو تبدیل کرد و در ابتدا و انتهای ویدیو ها و یا شبکه های اجتماعی از آن استفاده نمود.
اما کاربرد های لوگوی متحرک را میتوان در موارد زیر جستجو کرد:
- معرفی و یادآوری برند و ذهنیتی مطلوب برای مخاطب
- استفاده به عنوان تبلیغات کوچک و تاثیر پذ یری آنی
- استفاده در وب سایت و شبکه های اجتماعی
- استفاده در ویدیوهای آموزشی
- استفاده در تبلیغات ویدئویی
- جلب اعتماد مخاطب و مشتری برای توسعه کسب و کار
پک پیشنهادی: دانلود پک 12 پروژه لوگو موشن آماده 2022 افتر افکت
مزیتهای لوگو موشن چیست؟
لوگوموشنها، به دلیل مزیتهای متعددی که داشتهاند افراد زیادی را به سمت خود کشیدهاند. ما نیز در این قسمت به برخی از مزیتها اشاره میکنیم تا شما بیشتر با وسیله آشنا شوید. این مزیتها عبارتند از:
-
هزینه مناسب
یکی از مهمترین مزیتهای یک لوگوموشن این است که هزینه طراحی آن به صرفه است و هر کسبی و کاری با هر میزان درآمدی، میتواند از آن استفاده کند.
-
باکلاس بودن
طراحی یک لوگوموشن شیک و زیبا، میتواند کلاس کار شما را بالا ببرد و کاری کند که شغل شما یک شغل لاکچری و مدرن به نظر برسد. این مزیت، میتواند تمام کسانی که در دنیای تجارت مدرن فعالیت میکنند را به سمت شما بکشاند و سود هنگفتی را به سمت شما روانه کند.
-
بازدهی بالا
یکی دیگر از مزیتهای لوگوموشنها این است که بازدهی بالایی دارند و در دیده شدن یک شغل خیلی مؤثر هستند.
اهمیت استفاده از لوگو موشن در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی چیست؟
همان طور که در بالا اشاره شد لوگو نقش اساسی در ایجاد هویت یک برند را ایفا می کند و معرف عملکرد، کیفیت و هویت یک برند است. یک لوگو موشن موفق، ارتباط قدرتمندی را با مخاطب برقرار می کند و پیام برند را به بهترین شیوه منتقل می کند، بنابراین با انتخاب لوگوموشن مناسب می توانید برند خود را در مسیر رشد و گسترش قرار دهید و خودتان را از سایر رقبا متمایز کنید، در ادامه به چند مورد از دلیل های اهمیت داتشن لوگوموشن خواهیم پرداخت:
- انحصاری بودن لوگو موشن: لوگو موشن به عنوان امضای متحرک شما عمل خواهد کرد و منحصر به فرد است. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کار خود از یکی از انواع لوگو موشن ها مثل لوگو موشن فلت، سه بعدی و آماده استفاده کنید و لوگوی اختصاصی برند خود را بسازید.
- شیوهی انتقال مفاهیم به مخاطبان: میتوانید داستان برند و شعار تبلیغاتی خود را با انتخاب لوگو موشنی با محتوای مناسب، به بهترین شکل ممکن روایت کنید و بالاترین اثرگذاری در مخاطب داشته باشید.
- برقراری ارتباط سازنده با مخاطبان: شما به کمک یک لوگو موشن خلاقانه می توانید در مخطبان خود حس خوب ایجاد کنید و مخاطبان را به تفکر در رابطه با برند خود تشویق کنید و از طرف مخاطبان جلب حمایت فعال داشته باشید.
- لوگو موشن به عنوان طرحی برای نشان دادن حرفه ای بودن برند: از آنجا که برای ساخت یک لوگو موشن خلاقانه و حرفه ای نیازمند استفاده از تکنیک های روز و تخصص ویژه در زمینه ی ساخت گرافیک و انیمیشن وجود دارد، استفاده از لوگو موشن بر ارزش اولیهی برند شما در چشم مخاطب تاثیر بسزایی دارد و این تصور را در مخاطب ایجاد می کند که به علت صرف دقت و نکته بینی در ساخت لوگو موشن تبلیغاتی، قطعا کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما نیز از کیفیت و ارزش ویژه ای برخوردار است.
- شکل گیری اعتماد بین شما و مخاطبان: اولین اثر در هنگام بهره گیری از هر نوع تبلیغات بسیار مهم و قابل توجه است. پس با ساخت لوگو موشن تبلیغاتی حرفه ای می توانید تاثیر شگرفی بر روی دیدگاه مخاطب داشته باشید و اعتماد سازی کنید.
- تاثیر ماندگار بر ذهن مخاطبان: محققان دریافته اند که استفاده از تصاویر متحرک و ویدئویی در مقایسه با سایر گزینه ها به مراتب تاثیر بیشتری دارد و به عنوان مثال تاثیر یک انیمیشن 15 ثانیه ای بسیار بیشتر از یک تصویر ثابت است و در مدت زمان طولانی تری در ذهن مخاطبان باقی می ماند.
پک پیشنهادی: دوره آموزش انیمیشن سازی دو بعدی در افتر افکت [پروژه محور]
حال و آینده ساخت لوگو موشن
طراحی لوگوموشن یکی از ترند های پیشرو سال ۲۰۲۱ نامگذاری شده است. عناصر متحرک با روشهای نوین و جدید به ایجاد یک طراحی گرافیکی قوی کمک میکنند. لوگو متحرک یا همان لوگو موشن چیست یک ابزار محبوب و عالی برای بازاریابی و ایجاد هویت برند است. طراح لوگوموشن، لوگو های ثابت را به شکلی جدید، متحرک و منحصر به فرد تبدیل میکنند. امروزه بسیاری از برندها به اشتراک گذاری نسخه متحرک لوگو موشن های خود به توسعه برند خود ادامه میدهند.
درباره آرش اخوان
تجربه ی فعالیت 11 ساله در حوزه تدوین و گرافیک در شبکه 2 – 3 و شبکه نسیم و همچنین سابقه ی 5 ساله در حوزه تولید محتوا و سئو
سایر نوشته های آرش اخوان
دیدگاهتان را بنویسید