مزایای داشتن لوگو موشن [+هزینه ساخت لوگو موشن]

مزایای داشتن لوگو موشن [+هزینه ساخت لوگو موشن]
به احتمال زیاد به طور تقریبی با اهمیت لوگو موشن آشنا هستید. همانطور که میدانید لوگو شما نماد برند شماست. لوگو به مشتریان کمک میکند تا برند شما به آنها نمایش داده شود. لوگو “چهره” شرکت/برند/شخص است. همانطور که بازاریابی و تبلیغات برای پاسخگویی به نیازهای فناوری و صنعت در حال تغییر و عادات مصرف کننده تکامل مییابد، لوگو ها نیز به تکامل دارند. در ادامه مقاله ی مزایای داشتن لوگو موشن با موشن کده همراه باشید.
همانطور که میدانید در دیجیتال مارکتینگ، تاثیرگذار ترین گرینه ای میتوانید از آن استفاده کنید؛ ویدیو است. به زبان ساده تر؛ اگر میخواهید فروش اینترنتی داشته باشید. از ویدیو استفاده کنید. نه عکس! نه صدا! فقط ویدیویی که خودتان در آن حضور دارید. به مرور شرکتها برای فروش محصولات و خدماتشان از محتوای ویدیویی استفاده میکنند. لوگوموشن (لوگو متحرک) را به جای لوگوی ثابت انتخاب میکنند. اگر شرکت شــما قصد دارد زمان و پول خود را روی محتوای ویدیویی سرمایهگذاری کند. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا مزایای داشتن لوگو موشن را در محتوای ویدیوهای خود را بیان می کند.
-
۱. تمایز
کاملا طبیعی است که برخی از برندها لوگو های مشابهی نسبت رقبایشان دارند. اغلب اوقات این ممکن است عمدی اتفاق بیافتد. دلایل زیادی برای اقدام به این کار وجود دارد و مهم ترین آن تقلید است. چرا که برند مورد نظز با چنین لوگویی در این حوزه جواب گرفته است و در دید عام محبوب شده است. شما با تقلید کرذن به لوگو رقیب بر تمام تلاشها و صحیح خطاهایشان اسکی خواهید رفت و سریعتر به مقصدتان خواهید رسید. اما اینجاست که شما با ساخت لوگوموشن میتوانید یک سر و گردن از رقیبتان بالاتر بروید.
-
۲. حرفه ای شدن
بسیاری از شرکت های معروف از جمله گوگل نسخه های متحرک لوگوهای خود را ایجاد میکنند. همچنین با افتخار آنها را با تمام دنیا به اشتراک میگذارند. به این روش است که یک برند نشان میدهد که با نوآوری همگام است. بنابراین مردم با ارتباط بصری قوی ایجاد شده متوجه این خواهند شد که شما واقعا حرفه ای هستید.
در صورت علامندی به یادگیری لوگو موشن می توانید سری به دوره آموزش لوگو موشن پروژه محور موشن کده بزنید.
-
4. انیمیشن
برای خاص کردن لوگو، طراحان کمی انیمیشن به یک نصویر ساده اضافه میکنند. لذا لوگو مورد نظز جان خواهید بخشید. لوگو متحرک به تخیل اجازه می دهد تا کمی از کنترل خارج شود.
-
۴. تاثیر زیاد
یک اصل در دانش دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که میگوید: تاثیر ویدیو به مراتب از عکس بیشتر است! بسیاری از کارشناسان دیروز و امروز میگویند که تصاویر پویا و زنده و همچنین محتوای ویدیویی بهتر از تصاویر ثابت هستند، یک لوگو موشن قدرتمند به طور موثر با مشتریان با پتانسیل خرید ارتباط برقرار میکند. توجه آنها را جلب میکند. برخی از لوگوموشن ها می توانند تا ۱۰ ثانیه باشند که در مقایسه با نگاه سریع و کوتاه به تصویر ثابت، شانس تاثیر پذیری را افزایش میدهد.
حتما بخوانید: لوگو موشن چیست Logo Motion [انواع+مزایای لوگو موشن]
-
۵. اولین برداشت خوب
اولین برداشت یا به اصطلاح first impression تو هر رابطه ای مهم است. از رابطه استاد به دانشجو گرفته تا رابطه فروشنده به مشتری؛ هر رابطه موفقی که الان دارید. اگر یک مقدار به گدشته فکر کنید؛ متوجه خواهید شد که تقریبا همه روابط موفقتان با یک برداشت و تاثیر خوب آغاز شده است.
اولین برداشت تاثیر زیادی بر دید مخاطب نسبت به محصول دارد. فقط ۵ ثانیه طول میکشد تا تصمیم بگیریم چیزی را دوست داریم یا خیر؟ از آنجایی که لوگو اولین نمایش دهنده برند است، باید اولین تاثیر خوب خود را برای مشتریان بگذارد. یک لوگوی متحرک خوب راه خوبی برای غافلگیری افراد و افزایش شانس یادآوری برند شما است. “اولین برداشت مثبت” تاثیر مستقیم با جلب علاقه مخاطب دارد.
-
۶. یگانگی
مردم ایده های جدید و یگانه را دوست دارند. یک از مزایای داشتن لوگو موشن خاص راه عالی برای غافلگیری مخاطب است. یک لوگوموشن خاص میتواند به یک کاتالیزور برای هیجان، شادی و اقدام به خرید تبدیل شود. اگر لوگو بتواند برخی از احساسات مثبت را روی مخاطبین هدف ایجاد کند، آنگاه میتوان گفت که شانس زیادی وجود دارد که برند شنا به خاطر سپرده شود.
-
7. سناریو
یک لوگو موشن میتواند به بخشی عملی از روند سناریو سازی تبدیل شود. انیمیشن لوگو میتواند توضیح دقیق تری از ماهیت و هویت کسب و کار را نسبت به یک لوگو ثابت ارائه دهد. لوگوموشن میتواند یک سناریو منحصر به فرد را برای یک محصول یا شرکت بیان کند. محتوای ویدیویی به سادگی میتواند یک ارتباط حسی قوی با مخاطبان شما ایجاد کند. علاوه بر این، ویدیو را میتوان در سرتاسر وبسایتها و شبکه های مجازی به اشتراک گذاشت که به این معنی است که افراد بیشتری میتوانند لوگو را ببینند.
هزینه ساخت یک لوگوموشن
میزان هزینه ساخت یک لوگوموشن به مؤلفههای زیادی بستگی دارد که مهمترین آنها به شرح ذیل است:
- سناریو و داستان
- کیفیت صداگذاری
- نوع لوگوموشن
- تعرفه طراح
همانطور که میبینید این مؤلفهها متغیر هستند و ثبات ندارند. از این رو، برآورد دقیق هزینه ساخت یک لوگوموشن تا زمانی که کار ساخت آن تمام نشده، غیر ممکن است. این در حالی است که در پروژههای بزرگ، قبل از هر چیزی باید هزینهها برآورد شود و نمیتوان نسبت به قیمت بیتوجه بود. به همین دلیل ما به کسانی که قصد ساخت یک لوگوموشن را دارند، توصیه میکنیم که حتماً بعد از انتخاب طرح مورد نیاز خود، با یک طراح در مورد هزینههای نهایی ساخت این وسیله صحبت کنند. با این کار هم میتوانند روی سرمایه خود برنامهریزی کنند هم از بروز مشکلات بعدی جلوگیری میکنند.
تذکر: کار طراحی و ساخت یک لوگو موشن، نیاز به تخصص و مهارت دارد و افراد مبتدی نمیتوانند کار جالبی به شما ارائه بدهند. از این رو، توصیه ما این است که برای تولید این وسیله به شرکتهای معتبر و خوشنام مراجعه کنید. البته، شاید مجبور شوید که هزینه زیادی را بپردازید اما شک نداشته باشید که با در دست داشتن یک لوگوموشن استاندارد، سود زیادی به جیب میزنید و همه هزینههایی که بابت آن پرداختهاید، جبران میشود.
پک پیشنهادی: آموزش موشن گرافیک با افتر افکت (حرفه ای+پروژه محور)
درباره آرش اخوان
تجربه ی فعالیت 11 ساله در حوزه تدوین و گرافیک در شبکه 2 – 3 و شبکه نسیم و همچنین سابقه ی 5 ساله در حوزه تولید محتوا و سئو
سایر نوشته های آرش اخوان
دیدگاهتان را بنویسید