مزایای داشتن لوگو موشن و هزینه ساخت آن
مزایای داشتن لوگو موشن
احتمالاً با اهمیت لوگوموشن آشنایی دارید. به عنوان نماد برند، لوگو برای نمایش برند شما به مشتریان کمک میکند. لوگو “چهره” شرکت، برند یا شخص است. همانطور که بازاریابی و تبلیغات برای پاسخگویی به نیازهای فناوری و عادات مصرف کننده در حال تکامل است، لوگوها نیز در حال تغییر و تکامل هستند. در ادامه، مقاله به مزایای داشتن لوگوموشن با موشن کده خواهد پرداخت.
در دیجیتال مارکتینگ، ویدیو به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارها مطرح است. اگر قصد دارید در فروش اینترنتی موفق باشید، از ویدیو استفاده کنید، نه عکس، نه صدا، فقط ویدیویی که شما در آن حضور دارید. شرکتها به طور فزاینده از محتوای ویدیویی برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده میکنند و به جای لوگوی ثابت، لوگوموشن (لوگو متحرک) را انتخاب میکنند. اگر شرکت شما قصد دارد در محتوای ویدیویی سرمایهگذاری کند، دلایلی وجود دارد که مزایای داشتن لوگوموشن را در ویدیوهای خود توضیح میدهد.
۱. تمایز
برخی از برندها دارای لوگوهای مشابه ی نسبت به رقبای خود هستند، که این امر به صورت عمدی اتفاق میافتد. دلایل متعددی برای این اقدام وجود دارد و یکی از مهمترین آنها تقلید است؛ زیرا برند موردنظر با این لوگو در بازار جواب میدهد و محبوبیت بالایی دارد. با تقلید لوگوی رقیب، شما به سرعت و بهرهوری از تجربیات و خطاهای آنها پیشرفت خواهید کرد و سریعتر به هدفتان خواهید رسید. اما با ساخت لوگوموشن، میتوانید یک گام از رقبای خود جلوتر باشید و بهتر به مقصد خود برسید.
۲. حرفه ای شدن
شرکتهای بسیاری، از جمله گوگل، نسخههای متحرک لوگوهای خود را ایجاد میکنند و با افتخار آنها را با تمام دنیا به اشتراک میگذارند. این روش نشان میدهد که یک برند با نوآوریها همراه است و ارتباط بصری قویای را بین مردم ایجاد میکند که نشان دهنده حرفهای بودن شماست.
در صورت علامندی به یادگیری لوگو موشن می توانید سری به دوره آموزش لوگو موشن پروژه محور موشن کده بزنید.
4. انیمیشن
برای اضافه کردن انیمیشن به نمادی ساده و استفاده از خلاقیت در طراحی لوگو، طراحان لوگو اقدام به خاصکردن آن میکنند. در نتیجه، لوگو زندگی و حرکت پیدا میکند و امکان خروج از محدودیتها را به تخیل میدهد.
۴. تاثیر زیاد
یک اصل مهم در دانش دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که میگوید تأثیر ویدیو بسیار بیشتر از عکس است. بسیاری از کارشناسان امروزی معتقدند که تصاویر پویا و زنده و محتوای ویدیویی بهتر از تصاویر ثابت عمل میکنند. یک لوگوموشن قدرتمند میتواند به طور مؤثری با مشتریان پتانسیل ارتباط برقرار کند و توجه آنها را جلب کند. مدت زمان چند ثانیهای که مخاطبان با لوگوموشن در تماس هستند، در مقایسه با یک نگاه سریع به یک تصویر ثابت، شانس ایجاد تأثیر بیشتری را دارد.
حتما بخوانید: لوگو موشن چیست [انواع+مزایای لوگو موشن]
۵. اولین برداشت خوب
اولین تجربه یا به عبارت دیگر “first impression” در هر رابطهای اهمیت دارد، از رابطه استاد-دانشجو تا رابطه فروشنده-مشتری. اکثر روابط موفق به خاطر ایجاد یک برداشت و تأثیر مثبت در ابتدای رابطه شروع میشوند. برداشت اولیه تأثیر زیادی بر دید مخاطب درباره محصول دارد و فقط کافیست ۵ ثانیه تا تصمیم بگیریم که آیا چیزی را دوست داریم یا خیر؟ لوگوی متحرک به عنوان نماینده اولیه برند، باید تأثیر مثبت خود را برای مخاطبان ایجاد کند. یک لوگوموشن خوب راهی عالی برای جلب توجه و افزایش شانس یادآوری برند شماست. “برداشت اولیه مثبت” تأثیر مستقیمی در جلب علاقه مخاطبان دارد.
۶. یگانگی
مردم ایدههای جدید و منحصربهفرد را دوست دارند و یکی از مزایای داشتن یک لوگوموشن خاص، ایجاد تجربهای منحصربهفرد و جذاب برای مخاطبان است. یک لوگوموشن خاص میتواند به عنوان یک کاتالیزور برای هیجان، شادی و تحریک مخاطبان در خرید عمل کند. اگر لوگو قادر باشد احساسات مثبتی را در مخاطبان هدف ایجاد کند، احتمال زیادی وجود دارد که برند شما به خاطر شناختار متمایز خود در ذهن مردم به خاطر بماند.
پک پیشنهادی: دوره آموزش طراحی لوگو در ایلوستریتور
7. سناریو
لوگوموشن میتواند به بخشی عملی از روند تبلیغاتی تبدیل شود و انیمیشن لوگو به نحوی دقیقتر از یک لوگوی ثابت، هویت و جوانمردی کسب و کار را نشان دهد. لوگوموشن میتواند یک سناریوی منحصربهفرد را برای یک محصول یا شرکت نشان دهد و محتوای ویدیویی به راحتی میتواند ارتباط حسی قویای با مخاطبان شما برقرار کند. علاوه بر این، ویدیوها را میتوان در سراسر وبسایتها و شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشت که به این معنی است که بیشتر افراد ممکن است لوگوموشن شما را مشاهده کنند.
هزینه ساخت یک لوگوموشن
هزینه ساخت یک لوگوموشن به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:
- سناریو و داستان: ایده و داستان پشت لوگوموشن میتواند تاثیر بسیاری بر هزینه نهایی داشته باشد. سطح پیچیدگی و مدت زمان ساخت داستان میتواند هزینه را تحت تأثیر قرار دهد.
- کیفیت صداگذاری: اهمیت صدا و کیفیت آن در لوگوموشن نیز نباید نادیده گرفته شود. استفاده از صداهای حرفهای و تولید آنها میتواند هزینه را افزایش دهد.
- نوع لوگوموشن: متغیرهای مختلفی مانند پیچیدگی حرکات، انیمیشنهای واقعگرایانه یا طرحهای سهبعدی میتوانند هزینه را تحت تأثیر قرار دهند. لوگوموشنهای پیچیدهتر ممکن است نیاز به زمان و منابع بیشتری داشته باشند.
- تعرفه طراح: تعرفه طراح یا شرکتی که لوگوموشن را ساخت میکند نیز بر هزینه تأثیر میگذارد. تجربه و مهارت طراح نیز نقشی در تعیین هزینه دارد.
همانطور که میبینید، اجزای لوگوموشن متغیر و ثابت نیستند. به همین دلیل، تخمین دقیق هزینه ساخت یک لوگوموشن تا زمان پایان کار، غیرممکن است. در پروژههای بزرگ، قبل از هر چیزی نیاز است هزینهها برآورد شود و نمیتوان به قیمت بیتوجه بود. به همین دلیل، به افرادی که قصد ساخت لوگوموشن دارند، توصیه میشود که پس از انتخاب طرح مورد نیاز، با یک طراح درباره هزینههای نهایی صحبت کنند. این کار به آنها کمک میکند تا برنامهریزی مالی خود را انجام داده و مشکلات بعدی را پیشبینی کنند.
لازم به ذکر است که طراحی و ساخت یک لوگوموشن نیازمند تخصص و مهارت است و افراد مبتدی نمیتوانند به شما یک کار جذاب ارائه دهند. به همین دلیل، توصیه میشود برای تولید این وسیله به شرکتهای معتبر و مشهور مراجعه کنید. البته، ممکن است مجبور شوید مبلغ قابل توجهی را پرداخت کنید، اما با داشتن یک لوگوموشن استاندارد، سود بسیاری را به دست میآورید و تمامی هزینههای پرداختی جبران میشود.
درباره آرش اخوان
تجربه ی فعالیت 11 ساله در حوزه تدوین و گرافیک در شبکه 2 – 3 و شبکه نسیم و همچنین سابقه ی 5 ساله در حوزه تولید محتوا و سئو
سایر نوشته های آرش اخوان
دیدگاهتان را بنویسید